Arekin organisaatio uudistuu

30.9.2024

Arekin uusi organisaatio ja johtamisvastuut astuvat voimaan 1.10.2024 alkaen. Arekin hallitus on nimittänyt Mikko Kirveskosken uudeksi teknologiajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Mikko vastaa jatkossa Teknologia- ja tuotantopalvelut -yksiköstä. Lisäksi Arekiin perustetaan uusi Asiakkuudet ja IT-palvelut -yksikkö, jonka johtajaksi on nimetty johtoryhmästä Carita Broms-Paulasuo. Uuden yksikön esihenkilöinä toimivat Minna Lyytikäinen, Janika Rämö ja Olli Virolainen. Viestintä ja työkalut -tiimi siirtyy Talous, hallinto, HR ja viestintä -yksikköön, jota johtaa talousjohtaja Harri Koponen. 

”Sekä hallitus, että minä onnittelemme Mikkoa lämpimästi nimityksestä ja toivotamme menestystä uudessa tehtävässä. On ilo jatkaa yhteistyötä Mikon kanssa Arekin kehittämisessä nyt hieman uudessa roolissa,” Arekin toimitusjohtaja Aaro Mutikainen sanoo. 

"Odotan innolla yhteistyötä uudessa roolissani. Arekin toimintakulttuuri on tehnyt vaikutuksen positiivisuudellaan, ja tästä on hyvä jatkaa toimintatapojen ja teknologioiden kehitystä", teknologiajohtaja Mikko Kirveskoski kertoo. 

Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Aaro Mutikainen  puh. 040 503 5233, aaro.mutikainen(at)arek.fi.



Uusi varajäsen nimitetty Arekin hallitukseen

17.9.2024

Arekin hallitukseen valittiin uusi varajäsen työeläkeyhtiö Varman edustukseen.  Tuula Kallio Varmasta aloittaa uutena varajäsenenä  Tiina Kurjen tilalla. Päätös tehtiin ylimääräisessä yhtiökokouksessa. Tuula Kallio toimii Varmassa johtoryhmässä, vastaten eläkepalveluista ja lakiasioista.  Varman varsinainen hallitusjäsen Arekin hallituksessa on talousjohtaja Pekka Pajamo.


Etsimme Arekiin sovellusarkkitehtiä

30.8.2024

Haemme Arekiin vakituiseen työsuhteeseen sovellusarkkitehtiä.


Arekilla on merkittävä tehtävä Suomen työeläkealalla. Rakennamme, ylläpidämme ja kehitämme eläkevakuuttamisessa tarvittavia yhteisiä tietojärjestelmäpalveluita. Asiakkaamme ovat suomalaisia eläkeyhtiöitä – olemme niiden omistama yksityinen osakeyhtiö.
Työeläkeala käy läpi mullistavia muutoksia prosessien digitalisoituessa. Arekin tehtävä on turvata työeläkeyhtiöiden teknologiset toimintaedellytykset nyt ja tulevaisuudessa. Sovellusarkkitehtinä vastaat Arekin sovelluksiin liittyvästä arkkitehtuurista ja mahdollistat uusien modernien palveluiden tuottamisen ja vanhojen päivittämisen. Toimit yhteistyössä pilvi- ja ratkaisuarkkitehtien kanssa edistäen moderneihin ratkaisuihin siirtymistä julkipilvessä.

Lue lisää ja hae paikkaa 13.9.2024 mennessä.


Arekin asiakkuusjohtaja vaihtuu

30.8.2024

Arekin asiakkuusjohtaja ja johtoryhmän jäsen Pia Westerling on irtisanoutunut ja siirtyy uusiin haasteisiin Arekin ulkopuolelle. 

"Kiitän Piaa ansiokkaasta ja pitkäaikaisesta työstä Arekin hyväksi ja toivotan hyvää jatkoa uusiin haasteisiin", sanoo Arekin toimitusjohtaja Aaro Mutikainen.

"Kiitän kaikkia upeasta yhteistyöstä vuosien varrella. Toivon, että olette ylpeitä osaamisestanne sekä koko eläketoimialan tavasta tehdä ainutlaatuista yhteistyötä. Teillä on merkittävä kyky muodostaa päätöksiä vaikeistakin asioista, ja ennen kaikkea toteuttaa päätökset aikataulussa ja sovituin ehdoin. Toivotan menestystä ja iloa tulevaan," Pia Westerling kertoo.

Arek tiedottaa seuraajan hakuprosessista ja valinnasta myöhemmin.

Lisätietoja: Arekin toimitusjohtaja Aaro Mutikainen, puh.  040 503 5233.


Tule Arekiin tietoturvapäälliköksi!

12.8.2024

Etsimme Arekiin tietoturvapäällikköä vakituiseen työsuhteeseen. Tietoturvapäällikkönä vastaat Arekin tietoturvan ja tietosuojan johtamisesta, kehittämisestä ja hallintamallista. Varmistat, että Arekin tietoturva toteutuu eri toiminnoissa korkealaatuisesti ja tekniset ratkaisut ovat riittäviä. Tarjoamme lämpimän työyhteisön organisaatiossa, jolla on merkittävä tehtävä Suomen eläketoimialalla. Meillä on hyvät työsuhde-edut ja joustava etätyökäytäntö.
Lue lisää ja hae paikkaa 30.8.2024 mennessä.


Haemme Arekiin Release Manageria

22.5.2024

Release Managerina omistat tuotannon Change Management -prosessin. Suunnittelet, koordinoit ja valvot päivittäin muutosten läpivientiä ja tuotannon käyttöönottoja. Tehtävässäsi toimit tiiviissä yhteistyössä muiden Arekin asiantuntijoiden ja sidosryhmien kanssa, varmistaen prosessien toimivuuden ja tunnistaen mahdollisia kehitystarpeita. Toivomme hakijalta syvää osaamista ITIL®in mukaisista IT-palveluhallinnan ydinprosesseista, etenkin Change Management -prosessista. 

Lue lisää ja hae paikkaa 31.5.2024 mennessä.

Arekin hallitus valittu 

29.4.2024

Arekin hallituksen kokoonpano uudelle kaudelle valittiin yhtiökokouksessa 27.3.2024. Hallitukseen kuuluu seitsemän varsinaista jäsentä ja heidän henkilökohtaiset varajäsenensä. Uutena jäsenenä valittiin Jari Puhakka Merimieseläkekassasta ja uutena varajäsenenä aloitti Eläketurvakeskuksesta Maarit Selin. Muut jäsenet jatkoivat aiemmalta kaudelta. Hallituksen puheenjohtajana on Eläketurvakeskuksen toimitusjohtaja Mikko Kautto ja varapuheenjohtajana on Pertti Männistö Kevasta.  Hallituksen sihteerinä toimii Arekin talousjohtaja Harri Koponen.


Arekissa auki testauspäällikön paikka 

23.4.2024
Haemme Arekiin testauspäällikköä vakituiseen työsuhteeseen.  Testauspäällikkönä vastaat Arekin kehityshankkeiden testauksesta yrityksen testauskäytänteiden mukaisesti. Tehtäviisi kuuluu testaussuunnittelu, testauksen raportointi, havaintojen hallinta, testaustiimin työnohjaus sekä aikataulujen hallinta. Tehtävässä työskentelet tiiviisti yhteistyössä asiakkaiden kanssa hyväksymistestauksen osalta.

Lue lisää ja hae paikkaa 10.5.2024 mennessä.


Etsimme Arekiin tietoturvapäällikköä

26.3.2024

Etsimme Arekiin tietoturvapäällikköä vakituiseen työsuhteeseen. Tietoturvapäällikkönä vastaat Arekin tietoturvan ja tietosuojan johtamisesta, kehittämisestä ja hallintamallista. Varmistat, että Arekin tietoturva toteutuu eri toiminnoissa ja tekniset ratkaisut ovat riittäviä. Tarjoamme lämpimän työyhteisön organisaatiossa, jolla on merkittävä tehtävä Suomen eläketoimialalla. Meillä on hyvät työsuhde-edut ja joustava etätyökäytäntö.

Olisitko etsimämme asiantuntija?
Lue lisää ja hae paikkaa 16.4. 2024.


Tule Arekiin ratkaisuarkkitehdiksi

17.1.2024

Tule meille työkaveriksi: Arekissa on auki ratkaisuarkkitehdin paikka!
Ratkaisuarkkitehtina vastaat Arekin teknologia-arkkitehtuurista ja sen kehittämisestä. Varmistat, että teknologia-arkkitehtuuri tukee ja toteuttaa strategisia ja liiketoiminnallisia tavoitteita, sekä mahdollistat uusiin moderneihin ratkaisuihin siirtymistä. Ohjaat kehitystoimenpiteitä ja -töitä teknologian näkökulmasta.

Lue lisää ja hae meille töihin viimeistään 2.2.2024 mennessä.

Arek etsii kahta Product Owneria vakituiseen työsuhteeseen

10.1.2024

Etsimme Arekiin kahta Product Owneria vakituiseen työsuhteeseen. Tehtävissä pääset ketterän tekemisen ytimeen. Product Owner omistaa nimetyn palvelun ja ymmärtää siihen liittyvän teknologian ja riippuvuudet muihin palveluihin. Product Owner vastaa palvelun laadusta, toimivuudesta ja käytettävyydestä sekä kehittämis- että ylläpitovaiheessa yhteistyössä tuotannon ja toimittajien kanssa.

Arek on monen mielestä juuri oikean kokoinen työpaikka. Meille on myönnetty Suomen Innostavimmat Työpaikat -tunnustus ja tarjoamme joustavat etätyökäytännöt, kilpailukykyiset työsuhde-edut ja mahdollisuuden kehittyä ammatillisesti.

Lue lisää ja hae meille töihin viimeistään 26.1.2024 mennessä. 


Arek kuuluu Suomen innostavimpien työpaikkojen joukkoon

3.1.2024
Arek osallistui PeoplePower®-henkilöstötutkimukseen, jossa kartoitetaan Suomen innostavimpia työpaikkoja. Tutkimuksessa Arek saavutti hyvän AA-luokituksen ja ansaitsi Suomen Innostavimmat Työpaikat 2023 -tunnustuksen. Lue aiheesta lisää blogistamme.


Arek Oy täyttää 20 vuotta

24.9.2023



Arek viettää tänä vuonna 20-vuotisjuhlaa.  

Yrityksemme virallinen syntymäpäivä on 24.9. Vuonna 2003 työeläkealan toimijat perustivat yhdessä Arek Oy:n rakentamaan työeläkejärjestelmän yhteistä ansaintajärjestelmää. Nykyisin tuotamme kaikki keskeiset järjestelmät sekä vakuuttamisen että eläkkeiden hoitamisen puolella. Työeläkealan ohjelmistokehittäjänä saamme tehdä yhteiskunnallisesti merkityksellistä työtä teknologisen kehityksen näköalapaikalla.

Olemme ylpeitä ja iloisia 20-vuotisesta taipaleestamme. Samalla suuntaamme katseemme jo tulevaan ja innovoimme uutta yhteisen työeläkealan hyödyksi. Kiitos asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme, jotka ovat kulkeneet matkaa kanssamme. Juhlavuoden kunniaksi julkaisimme Arekista kertovan videon. 


Arekille jälleen Great Place to Work -sertifiointi

Arek sai jälleen Great Place to Work -sertifioinnin. Iloitsemme tuloksista ja jatkamme työtä hyvän työntekijäkokemuksen eteen edelleen!

Great Place to Work -henkilöstötutkimus mittaa, miten esimerkiksi oikeudenmukaisuus, kunnioitus ja hyvä yhteishenki toteutuvat työntekijöiden keskuudessa. Tutkimuksen tulokset kertovat muun muassa, että meillä Arekilla jokainen voi olla oma itsensä, ihmisiä on helppo lähestyä, työ koetaan merkitykselliseksi ja olemme sitoutuneita käyttämään osaamistamme ja panostamme yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. 
Lisää Great Plave to Work -sertifioinnista voi lukea täällä


Arekissa aloittaa uusi IT-johtaja

1.10.2022

Arekin uutena IT-johtajana aloittaa Carita Broms-Paulasuo.  Hänen vastuullaan on teknologiat ja IT-palvelut, tarkemmin ottaen teknologia- ja arkkitehtuuriratkaisut, tuotanto- ja käyttöpalvelut, tietoturva, sekä järjestelmien ylläpito- ja kehityspalvelut. Lisäksi hänen vastuulleen kuuluu hankinnat ja toimittajayhteistyö. 

Ennen Arekiin siirtymistä Carita Broms-Paulasuo on työskennellyt viimeisimpänä CGI:llä johtajana vastuullaan yksikkö, joka tuottaa palveluita muun muassa eläke- ja henkivakuutusyhtiöille.

Työeläkealan yhteisten järjestelmien rakentaminen ja kehittäminen edellyttää vahvaa osaamista IT-asiantuntijaorganisaation johtamisesta sekä toimialan, sen IT-järjestelmien, teknologioiden, toimittajaohjauksen sekä eri menetelmien ja mallien hyvää tuntemusta. Caritalla on vahvaa näyttöä kaikilta näiltä osa-alueilta. 

"Koen, että voin tuoda kokemukseni kautta näkemystä ja oman panokseni siihen, millaisia palveluja Arekilla tulisi olla ja miten niitä kannattaisi kehittää ja tuottaa. Toivon, että pystyn auttamaan toiminnan tehostamisessa ja ketteröittämisessä. Korkealaatuisen palvelun tuottaminen on minulle muiden arekilaisten tavoin tärkeää ja haluan omassa roolissani huolehtia, että tämä toteutuu."

Toivotamme Caritan lämpimästi tervetulleeksi Arekiin!

Muutoksia Arekin johdossa

8.2.2022

Arekin teknologiajohtaja Satu Koskinen on päättänyt siirtyä uusiin haasteisiin Arekin ulkopuolelle. Satu työskentelee Arekissa helmikuun puoliväliin asti.

”Kiitän Satua ansiokkaasta ja pitkäaikaisesta työstä Arekin hyväksi ja toivotan hyvää jatkoa uusiin haasteisiin sekä kevään odotusta”
sanoo Arekin toimitusjohtaja Aaro Mutikainen.

"Kiitän kaikkia upeasta yhteistyöstä vuosien varrella ja toivotan kehitysohjelmalle hyvin alkaneen alun jälkeen mitä parhainta jatkoa.
Jatkuva uudistuminen on kaiken avain!"
  Satu Koskinen sanoo.


Lisätietoja:
Lisätietoja antaa Arekin toimitusjohtaja Aaro Mutikainen.

Arek Oy rakentaa, ylläpitää ja kehittää eläkevakuuttamisessa tarvittavia yhteisiä tietojärjestelmäpalveluita. Pidämme huolta, että suomalaisia palvelevat eläkejärjestelmät toimivat luotettavasti ja kustannustehokkaasti nyt ja tulevaisuudessa. Asiakkaamme ovat suomalaisia eläkeyhtiöitä ja olemmekin niiden omistama yksityinen osakeyhtiö. Meillä työskentelee 36 asiantuntijaa, jotka suhtautuvat intohimolla ja vastuulla tekemäämme työhön.


Arek sai jälleen Great Place to Work -sertifioinnin

17.12.2021

Arekille on myönnetty Great Place to Work -sertifikaatti, joka on osoitus hyvän työpaikan rakentamisesta ja erinomaisesta työntekijäkokemuksesta. 

Sertifikaatti myönnetään vuosittaisen henkilöstötyytyväisyystutkimuksen perusteella, jossa selvitetään muun muassa työntekijöiden keskuudessa vallitsevaa oikeudenmukaisuutta, uskottavuutta, kunnioitusta, ylpeyttä ja yhteishenkeä. Sertifikaatti annetaan, mikäli tutkimuksen Trust Index -arvo on 65 % tai sen yli.


Aaro Mutikainen Arekin uusi toimitusjohtaja

11.6.2021

Arekin hallitus on nimittänyt Arekin uudeksi toimitusjohtajaksi Aaro Mutikaisen, 58. Mutikainen aloittaa toimitusjohtajan tehtävässä 1.10.2021.

Mutikainen siirtyy Arekiin työeläkeyhtiö Elon tietohallintojohtajan tehtävästä. Vuosina 2012  - 2013 hän toimi Eläke-Fenniassa tietohallintojohtajana. Ennen työeläkealalle siirtymistään Mutikainen toimi Tiedolla useissa tehtävissä, viimeksi julkishallinnon tulosalueen johtajana. Vuosina 2006 - 2011 Mutikainen oli Tieto Esy Oy:n toimitusjohtaja.

”Aaro Mutikaisella on vahva finanssialan kokemus, monipuolista teknologiaosaamista ja hän tuntee työeläkealan tietojärjestelmät. Aarolla on myös kokemusta asiakasomistajille lisäarvoa tuovan palveluyhtiön johtamisesta, joten valmiudet Arekin luotsaamiseen ovat erinomaiset”, Arekin hallituksen puheenjohtaja Mikko Kautto kertoo.

”Olen seurannut Arekin kehityskaarta työurani aikana eri rooleissa asiakkaana ja toimittajana. Arek on hieno menestystarina, joka on vaatinut henkilöstöltä kovaa työtä, sitoutumista ja huippuosaamista. Odotan innolla uusien työkavereideni tapaamista ja työskentelyä heidän kanssaan. Arvostan suuresti mahdollisuutta päästä antamaan panokseni yrityksen kehittymiselle edelleen nopeasti muuttuvien teknologioiden ja asiakastarpeiden maailmassa”, sanoo toimitusjohtajana aloittava Aaro Mutikainen.

Arekin toimitusjohtajan tehtävä avautui nykyisen toimitusjohtajan Matti Ylilammin luopuessa toimitusjohtajan vastuista 18.6.2021. Ylilammi toimi Arekin toimitusjohtajana 11 vuotta. Vt. toimitusjohtajaa ei tälle ajalle nimetä, vaan tehtäviä hoidetaan tilapäisin järjestelyin uuden toimitusjohtajan aloittamisajankohtaan asti.


Lisätiedot:

Mikko Kautto, Arekin hallituksen puheenjohtaja,
mikko.kautto(a)etk.fi

Aaro Mutikainen, toimitusjohtaja 1.10.2021 alkaen


Arek Oy rakentaa, ylläpitää ja kehittää eläkevakuuttamisessa tarvittavia yhteisiä tietojärjestelmäpalveluita. Pidämme huolta, että suomalaisia palvelevat eläkejärjestelmät toimivat luotettavasti ja kustannustehokkaasti nyt ja tulevaisuudessa. Arekin asiakkaat ovat suomalaisia eläkeyhtiöitä ja Arek on niiden omistama yksityinen osakeyhtiö. ​ Yhtiössä työskentelee lähes 40 asiantuntijaa, jotka suhtautuvat intohimolla ja vastuulla tekemäänsä työhön. Arekin liikevaihto oli 36,7 miljoonaa euroa vuonna 2020. 


Arekin yhtiökokous valitsi hallituksen uudelle kaudelle

19.3.2021

Arekin yhtiökokouksessa 18.3.2021 valittiin hallitus seuraavalle kaudelle ja vahvistettiin vuoden 2020 tilinpäätös. Arekin liikevaihto oli 36,7 miljoonaa euroa viime vuonna.

Arekin hallituskausi on vuoden pituinen ja vuosittaisessa yhtiökokouksessa valitaan jäsenet seuraavalle kaudelle. Eläketurvakeskuksen, Ilmarisen, Kevan, Varman sekä Elon hallitusjäsenyys on pysyvä. Veritaksen ja Merimieseläkekassan hallitusjäsenyys kiertää sovitun mukaisesti. Hallituksen puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja nimitetään huhtikuun hallituksen kokouksessa.

Arekin hallituksen jäsenet kaudella 2021-2022 löydät "tietoa Arekista" -osiosta. Uutena jäsenenä hallitukseen tuli Päivi Särkiniemi Merimieseläkekassasta sekä uusiksi varajäseniksi Leena Kritz Ilmarisesta ja Tarja Lahtinen Veritaksesta.


Arekin toimitusjohtaja vaihtuu

17.3.2021

Arek Oy:n toimitusjohtaja Matti Ylilammi, 63, jättää tehtävän omasta aloitteestaan kesäkuun puolivälissä irtisanoutumisajan jälkeen. Matti Ylilammi on toiminut Arekin toimitusjohtajana huhtikuusta 2010 lähtien.

Arekin hallitus on aloittanut rekrytointiprosessin uuden toimitusjohtajan nimittämiseksi. Ylilammi jatkaa Arekin toimitusjohtajana vielä 3 kuukautta.

”Kuluneet 11 vuotta Arekin toimitusjohtajana ovat olleet erittäin mielenkiintoisia ja antoisia. Nyt on oikea hetki siirtää vastuuta eteenpäin. Olen luottavainen yhtiön toimintaan ja onnistumiseen. Arek tuottaa ja ylläpitää asiakkailleen luotettavia tietojärjestelmäpalveluita, joilla on suuri yhteiskunnallinen merkitys. Arekin strategia on hallituksen hyväksymä ja sen toimeenpano etenee suunnitellusti. Yhtiön talous on kestävällä pohjalla. Haluan kiittää Arekin hallitusta ja asiakkaita saamastani luottamuksesta. Lisäksi haluan erityisesti kiittää koko Arekin asiantuntevaa ja sitoutunutta henkilökuntaa kaikista näistä yhteisistä vuosista,” Matti Ylilammi kertoo.

”Matti Ylilammi on luotsannut Arekia määrätietoisella ja sitoutuneella otteella. Työeläkealan vakuuttamiseen ja eläkkeiden hoitamiseen liittyvät yhteiset tietojärjestelmät toimivat hyvin ja palveluiden saatavuus asiakkaille on erinomaisella tasolla. Matin kaudella on viimeksi viety päätökseen tulorekisterin hyödyntäminen työeläkealalla ja Arekin palveluiden hinnoittelua koskeva uudistus. Kiitän Mattia tärkeästä työpanoksesta, luotettavasti toteutetuista uudistuksista ja hyvästä yhteistyöstä,” sanoo Arekin hallituksen puheenjohtaja Mikko Kautto.

 

Lisätietoja:
Arekin hallituksen puheenjohtaja Mikko Kautto, puh. 040 740 8095, etunimi.sukunimi@etk.fi.

 

Arek Oy rakentaa, ylläpitää ja kehittää eläkevakuuttamisessa tarvittavia yhteisiä tietojärjestelmäpalveluita. Pidämme huolta, että suomalaisia palvelevat eläkejärjestelmät toimivat luotettavasti ja kustannustehokkaasti nyt ja tulevaisuudessa. Asiakkaamme ovat suomalaisia eläkeyhtiöitä ja olemmekin niiden omistama yksityinen osakeyhtiö. ​ Meillä työskentelee 38 asiantuntijaa, jotka suhtautuvat intohimolla ja vastuulla tekemäämme työhön.


Arek ja Accenture jatkavat yhteistyötä järjestelmäkehityksessä

28.1.2021

Arek työskentelee yhdessä järjestelmätoimittajien kanssa eläkevakuuttamisessa tarvittavien yhteisten tietojärjestelmäpalveluiden tuottamisessa.

Yksi yhteistyökumppaneistamme on Accenture, jonka kanssa Arek on tehnyt yhteistyötä Arekin perustamisesta lähtien eri osa-alueilla.

Arek allekirjoitti Accenturen kanssa uuden jatkosopimuksen Laskentapalvelun kehitys- ja ylläpitopalveluista. Uusi sopimus jatkuu vuoden 2024 loppuun asti.


Arekin toimisto Kalasatamassa
18.12.2020 alkaen

Arek muuttaa uusiin toimitiloihin ja toimistomme sijaitsee jatkossa Kalasataman kampuksella. Osoitteemme vaihtuu joulukuussa ja uusi osoite on Tukkutorinkuja 5, 00580 Helsinki. Arek on tehnyt vuokrasopimuksen Varman kanssa kampuksen viidennen kerroksen tiloista. Samassa rakennuksessa toimii jatkossa myös Eläketurvakeskus. Aulapalvelu on avoin klo 8– 16. Puhelinvaihteemme numero pysyy samana, puh.  010 287 3300.

Kuva: Karoliina Paatos

Arek saavutti Great Place to Work -sertifioinnin

15.12.2020

Arekille on myönnetty Great Place to Work -sertifikaatti hyvän työpaikan merkiksi. Tämä on jo kolmas kerta, kun Arek on ansainnut sertifioinnin. Sertifikaatti myönnetään vuosittaisen henkilöstötyytyväisyystutkimuksen perusteella, jossa selvitetään muun muassa työntekijöiden keskuudessa vallitsevaa oikeudenmukaisuutta, uskottavuutta, kunnioitusta, ylpeyttä ja yhteishenkeä. Sertifikaatti annetaan, mikäli tutkimuksen Trust Index -arvo on 70 % tai sen yli. Tämä tarkoittaa sitä, että vähintään 7/10 työntekijästä kokee yrityksen hyväksi työpaikaksi.

Käy katsomassa Arekin sertifikaatti sivuiltamme tästä linkistä.



Sosiaaliturvatietojen sähköinen tiedonvaihto
käyttöön EU-alueella eläkehakemusliikenteessä

10.12.2020

EESSI-sanomaliikenne laajeni Suomessa 7.12.2020, kun sähköinen sanomaliikenne käynnistyi EU-eläkehakemusten, rajat ylittävän takaisinperinnän sekä horisontaalisten tietojen osalta.

EESSI-järjestelmällä ((Electronic Exchange of Social Security Information) korvataan paperilla tapahtuva tiedonvaihto EU-maiden välillä. Arek on toteuttanut työeläkealalla kaikille yhteiset EESSI-toiminnallisuudet tietojärjestelmiin. EESSI:in liittyvien tietojärjestelmämuutosten määrittelyyn ja testaukseen ovat osallistuneet laajasti Arekin, Eläketurvakeskuksen ja työeläkevakuuttajien edustajat. 

Lue lisää aiheesta Eläketurvakeskuksen julkaisemasta uutisesta.


Arek on tiiviisti mukana työeläkealan
yhteisessä EESSI-työssä

11.9.2020

EU-maat ovat siirtymässä sähköiseen tiedonvaihtoon maasta toiseen liikkuvien henkilöiden sosiaaliturvatietojen käsittelyssä. EESSI (Electronic Exchange of Social Security Information) on sähköinen tietojenvaihtojärjestelmä sosiaaliturvalaitosten käyttöön.

Arek Oy on ollut mukana tiiviissä yhteistyössä työeläkealan asiantuntijatyössä. Arek on toteuttanut kaikille yhteiset EESSI-toiminnallisuudet työeläkealan yhteisiin järjestelmiin. EU:n laajuinen sähköinen sosiaaliturvatietojen välittäminen on käynnistynyt nyt työeläkealalla, kun ensimmäisenä käyttäjänä aloitti Eläketurvakeskus 7.9.2020. Lue lisää aiheesta ETK:n julkaisemasta uutisesta.


Arek ja Capgemini jatkavat yhteistyötä

20.8.2020

Arek ja Capgemini ovat allekirjoittaneet kesäkuussa sopimuksen tietojärjestelmien kehitys- ja ylläpitopalveluista. Sopimuksen mukaan Capgemini toimittaa mainittuja palveluita Arekille vuoden 2022 loppuun asti. Capgemini on toiminut Arekin IT-kumppanina vuodesta 2012 lähtien.


Arekin hallitukselle valittu
puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja

27.3.2020
Arekin hallitukselle on valittu puheenjohtaja sekä varapuheenjohtaja 24.4.2020 pidetyssä hallituksen kokouksessa. Puheenjohtajana toimii Eläketurvakeskuksen toimitusjohtaja Mikko Kautto ja varapuheenjohtaja on Ilmarisen varatoimitusjohtaja Sini Kivihuhta.


Arekin yhtiökokouksessa vahvistettiin

tilinpäätös ja valittiin hallitus

24.3.2020

Arekin yhtiökokous pidettiin 23.3.2020. Kokouksessa valittiin hallitus seuraavalle kaudelle ja vahvistettiin vuoden 2019 tilinpäätös. Liikevaihtomme oli 35,5 miljoonaa euroa viime vuonna.

Hallituksen varsinaisista jäsenistä kaikki jatkoivat edelliseltä kaudelta, samoin varajäsenistä kuusi. Kimmo Karppinen Merimieseläkekassasta siirtyi varajäsenestä varsinaiseksi jäseneksi. Carl Pettersson Veritas Eläkevakuutuksesta siirtyi puolestaan varsinaisesta jäsenestä varajäseneksi. Uutena hallituksen varajäsenenä  mukaan tuli Anders Dahlqvist Veritas Eläkevakuutuksesta.

Katso tarkemmat tiedot hallituksen jäsenistä "tietoa Arekista" -osiosta.


Vanhasta konesalista modernisti
pilven reunalle

14.2.2020

Arek uudisti hiljattain yhteistyössä Goforen ja eläkevakuutusyhtiöiden kanssa Käpy-projektin turvin merkittävän, aiemmin konesalipohjaisen, koneellisen ohjauksen taustajärjestelmän, jolla eläkevakuutusyhtiöt ja eläkevakuutusyhtiöiden loppuasiakkaat voivat selvittää ohjelmallisesti yksityishenkilöiden eläkettä hoitavan organisaation jatkotoimenpiteitä varten.
Lue lisää Goforen case-esimerkistä, kuinka Arekissa siirryttiin vanhasta konesalista modernisti pilven reunalle.

Arek Oy muuttaa uusiin toimitiloihin
Kalasatamaan 2021

Arek muuttaa Kalasataman kampukseen ensi vuonna. Kalasataman Kampus on keskinäisen työeläkevakuutusyhtiön Varman omistama ja siellä toimii myös Keskon pääkonttori. Kampuksella on BREEAM-ympäristösertifikaatti.

Toimitiloihin muuttaa myös Eläketurvakeskus, jonka kanssa Arek on nykyisinkin ollut samassa rakennuksessa. Muutto tapahtuu alkuvuodesta.  Uusien modernien tilojen myötä Arek haluaa panostaa työtilojen monimuotoisuuteen ja nykyaikaisuuteen.

Kalasataman kampus Kuva: JKMM Arkkitehdit

Arekin hallituksen uusi varajäsen

17.1.2020

Arekin ylimääräinen yhtiökokous pidettiin 17.1. Kokouksessa valittiin Tiia Almi Kevasta Pertti Männistön varajäseneksi hallitukseen aiemman varajäsenen Anne Ruuskasen tilalle.


Hallituksen puheenjohtaja valittu

28.3.2019

Arekin hallituksen puheenjohtajaksi on valittu Eläketurvakeskuksen toimitusjohtaja Jukka Rantala. Varapuheenjohtajaksi valittiin  johtaja Pekka Pajamo Varmasta. Valinnat tehtiin hallituksen kokouksessa 27.  maaliskuuta.


Arekin hallitus valittu yhtiökokouksessa

20.3.2019

Arekin yhtiökokouksessa valittiin 18.3. Arekin hallitus seuraavalle kaudelle.  Hallituksen varsinaisista jäsenistä kuusi jatkoi edelliseltä kaudelta ja yksi uusi jäsen tuli mukaan. Varajäseniä on myös seitsemän, joista kuusi toimi myös edellisellä kaudella.  Löydät "tietoa Arekista" -osiosta listauksen hallituksen jäsenistä.

Puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja valitaan hallitukselle huhtikuussa.

Arek perusti tytäryhtiön Arek Palvelut Oy:n

8.1.2019

Arek Oy perusti uuden arvonlisävelvollisen tytäryhtiön Arek Palvelut Oy:n, joka rekisteröitiin kaupparekisteriin 20.12.2018. Arek Palvelut Oy toteuttaa KuntoutuNET-verkkopalvelun ja vastaa siihen liittyvien asiakasyhteistyöryhmien toiminnasta. KuntoutuNET -verkkopalvelu on yhteydenpito- ja työväline palveluverkostoon kuuluville kuntoutuspalveluiden tilaajille ja tuottajille. 


Arek saavutti Great Place to Work
-sertifikaatin 2019

13.12.2018

Arek osallistui tänäkin vuonna Trust Index © -henkilöstökyselyyn. Kyselyssä mitataan, kuinka hyvin työpaikan yrityskulttuuri perustuu luottamukseen ja sen tuloksista on mahdollista saada Great Place to Work® -sertifikaatti. 

Sertifikaatti kertoo, että työntekijät kokevat meidät hyvänä työpaikkana.
Arekissa olemme saaneet sertifikaatin kaksi kertaa aiemmin, vuosina 2017 ja 2018.

Löydät Arekin diplomin 2019 sertifikaatista täältä.

greatplacetowork2018logopng


Tiina Nurmi hallituksen varajäseneksi

26.9.2018

Arekin yhtiökokous valitsi 21.9.2018 Ilmarisen Tiina Nurmen Arekin hallituksen varajäseneksi eronneen Stefan Björkmanin tilalle.


Pia Westerling valittu Arekin
asiakasjohtajaksi

7.6.2018

Arekin uutena asiakkuusjohtajana on aloittanut 5.6. Pia Westerling. Pian vastuulla ovat Arekissa asiakasyhteistyö ja viestintä. Hänen tiimissä työskentelevät asiakkuuspäällikkö Arja-Liisa Linnakangas ja viestintäpäällikkö Riikka Vepsäläinen. Pia tulee asiakkuusjohtajana olemaan myös osa Arekin johtoryhmää. Muut johtoryhmän jäsenet ovat toimitusjohtaja Matti Ylilammi, teknologiajohtaja Satu Koskinen ja talousjohtaja Harri Koponen.

Pia Westerlingilla on yli 20 vuoden ajalta kokemusta asiakasrajapinnan hoidosta, useista erilaisista projekteista, liiketoiminnan kehittämisestä, viestinnästä ja johtamisesta.

Toivotamme Pian lämpimästi tervetulleeksi Arekiin!


Hae Arekiin palvelupäälliköksi

16.5.2018

Haku on päättynyt.

Haemme Arekiin nyt tietojärjestelmien infrapalveluiden palvelupäällikköä. Katso alta rekryvideo, josta selviää lisää meistä ja työstä. Hae paikkaa 30.5. mennessä ja lähetä hakemuksesi osoitteeseen rekry@arek.fi.


Jukka Rantala jatkaa Arekin
hallituksen puheenjohtajana

26.4.2018

Arekin hallituksen kokouksessa 24.4. valittiin hallituksen puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Jukka Rantala Eläketurvakeskuksesta ja varapuheenjohtajaksi nimitettiin Pertti Männistö Kevasta.

Kaikki hallituksen jäsenet löydät "Tietoa Arekista" osiosta.


Arek valitsi Sogetin testauspalveluiden
toimittajaksi

10.4.2018

Sogeti ja Arek allekirjoittivat alkuvuodesta kolmevuotisen sopimuksen tietojärjestelmien testauspalveluiden toimittamisesta. Arek painotti kilpailutuksessa testauspalveluiden kehittämistä sekä teknisten innovaatioiden tehokasta hyödyntämistä testauksessa.

Lue lisää alla olevasta linkistä Sogetin tiedotteesta.


Arekin hallitus vuodelle 2018 valittu

27.3.2018

Arekin hallituksen jäsenet valittiin yhtiökokouksessa maaliskuussa.

Hallitukseen kuuluu seitsemän varsinaista jäsentä ja heidän varajäsenensä. Arekin hallituksen puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja valitaan huhtikuun aikana.


Arekille myönnetty Great Place to Work
 -sertifikaatti

Arekille on myönnetty toistamiseen Great Place to Work® -sertifikaatti. Sertifikaatti on voimassa aina vuoden kerrallaan.

Sertifikaatti perustuu Trust Index © -henkilöstökyselyn tuloksiin. Kyselyssä mitataan luottamuksen, ylpeyden ja yhteishengen toteutumista työntekijöiden keskuudessa. 
Great Place to Work -sertifikaatti myönnetään yritykselle, jonka vähintään 7/10 työntekijästä kokee hyväksi työpaikaksi.

Vuoden 2018 sertifikaatin lisäksi Arek on ansainnut tunnustuksen myös vuonna 2017.  Arek on osallistunut Great Place to Work -kilpailuun vuodesta 2015 lähtien.

Löydät Arekin diplomin täältä.




Yhteisö, jossa vahva yhteishenki
kantaa yli haasteiden!

"Arekissa menestyksekkäiden työurien takana on yksinkertainen resepti: Yhdessä tekemisen meininki yhdistettynä monipuolisiin työtehtäviin sekä jatkuvaan uuden oppimiseen. Paremmaksi asiantuntijaksi kehittyy, eikä Arekissa nähdä sitä päivää, jolloin joku toteaisi jo osaavansa kaiken."

Lue Jobillan julkaisema artikkeli, jossa Aila ja Kaisa kertovat Arekissa työskentelemisestä.


Arekin hallituksen puheenjohtaja ja
varapuheenjohtaja valittu

Arekin hallituksen puheenjohtajaksi on vuodelle 2017 valittu Jukka Rantala Eläketurvakeskuksesta. Varapuheenjohtajana toimii Sini Kivihuhta Ilmarisesta.

Arekin hallitukseen kuuluu seitsemän varsinaista jäsentä ja heidän varajäsenensä. Varsinainen yhtiökokous valitsee hallituksen jäsenet vuosittain.

Voit lukea lisää Arekin hallituksesta "Tietoa Arekista" -osiosta.                


Arek on hyvä paikka työskennellä

Olemme iloisia voidessamme kertoa, että olemme saaneet Great Place to Work -sertifikaatin! Great Place to Work® -sertifikaatti myönnetään organisaatioille, joissa vähintään 7/10 työntekijöistä kokee, että yritys on hyvä työpaikka. Kyselyssä mitataan luottamuksen, ylpeyden ja yhteishengen toteutumista työntekijöiden keskuudessa. Löydät Arekin diplomin täältä.


Arekin toimitusjohtaja Työeläke-lehdessä


http://tyoelakelehti.fi/digilehti/012017/kirja-kol...


Arek ja Tieto allekirjoittivat
kuusivuotisen sopimuksen


Arek mukana työeläkepäivässä

Työeläkepäivä pidettiin 15.11.2016 Helsingin Messukeskuksessa. Teemana päivässä oli "Muutokseen yhdessä". Myös Arek oli mukana tänä vuonna

Arekin toimitusjohtaja Matti Ylilammi esitteli Tulevisiota, työeläkealan yhteiseen tavoitetilaan tähtäävää hanketta. Visio, tule - tulevisio! otsikolla pidetty esitys vastasi muun muassa seuraaviin kysymyksiin: Onko työeläkealan tietojärjestelmillä jokin yhteinen tavoitetila? Millainen se on ja miten siihen päästään? Osiossa paneuduttiin myös eläkesaldoon ja kuultiin, kuka kumma on Väinö.

Työeläkepäivän materiaalit löytyvät Eläketurvakeskuksen sivuilta:
http://www.etk.fi/tyoelakepalvelut/koulutus/tyoela...