4.2.2021
Arek hakee vakituiseen työsuhteeseen Controlleria osaksi neljän hengen taloustiimiä. Tehtävänkuvaan kuuluu muun muassa hinnoittelua, kustannuslaskentaa, raportointia, budjetointia sekä sisäisen laskennan kehittämistä.
Etsimällämme henkilöllä on soveltuva kaupallinen
koulutustausta ja kokemusta vastaavista tehtävistä, erityisesti kustannuslaskennasta
ja raportoinnista. Me Arekissa tarjoamme
mukavan 38 hengen työyhteisön, jossa panostetaan avoimeen kommunikointiin ja työntekijöiden viihtyvyyteen.
Pääset lukemaan lisätietoja ja hakemaan paikkaa suoraan tämän
linkin kautta. Tehtävä täytetään heti sopivan hakijan löytyessä.
28.1.2021
Arek työskentelee yhdessä järjestelmätoimittajien kanssa eläkevakuuttamisessa tarvittavien yhteisten tietojärjestelmäpalveluiden tuottamisessa.
Yksi yhteistyökumppaneistamme on Accenture, jonka kanssa Arek on tehnyt yhteistyötä Arekin perustamisesta lähtien eri osa-alueilla.
Arek allekirjoitti Accenturen kanssa uuden jatkosopimuksen Laskentapalvelun kehitys- ja ylläpitopalveluista. Uusi sopimus jatkuu vuoden 2024 loppuun asti.
Arek muuttaa uusiin toimitiloihin ja toimistomme sijaitsee jatkossa Kalasataman kampuksella. Osoitteemme vaihtuu joulukuussa ja uusi osoite on Tukkutorinkuja 5, 00580 Helsinki. Arek on tehnyt vuokrasopimuksen Varman kanssa kampuksen viidennen kerroksen tiloista. Samassa rakennuksessa toimii jatkossa myös Eläketurvakeskus. Aulapalvelu on avoin klo 8– 16. Puhelinvaihteemme numero pysyy samana, puh. 010 287 3300.
15.12.2020
Arekille on myönnetty Great Place to Work -sertifikaatti hyvän
työpaikan merkiksi. Tämä on jo kolmas kerta, kun Arek on ansainnut sertifioinnin.
Sertifikaatti myönnetään vuosittaisen henkilöstötyytyväisyystutkimuksen perusteella,
jossa selvitetään muun muassa työntekijöiden keskuudessa vallitsevaa oikeudenmukaisuutta,
uskottavuutta, kunnioitusta, ylpeyttä ja yhteishenkeä. Sertifikaatti annetaan,
mikäli tutkimuksen Trust Index -arvo on 70 % tai sen yli. Tämä tarkoittaa sitä,
että vähintään 7/10 työntekijästä kokee yrityksen hyväksi
työpaikaksi.
Käy katsomassa Arekin sertifikaatti sivuiltamme tästä linkistä.
10.12.2020
EESSI-sanomaliikenne laajeni Suomessa 7.12.2020, kun sähköinen sanomaliikenne käynnistyi EU-eläkehakemusten, rajat ylittävän takaisinperinnän sekä horisontaalisten tietojen osalta.
EESSI-järjestelmällä ((Electronic Exchange of Social Security Information) korvataan paperilla tapahtuva tiedonvaihto EU-maiden välillä. Arek on toteuttanut työeläkealalla kaikille yhteiset EESSI-toiminnallisuudet tietojärjestelmiin. EESSI:in liittyvien tietojärjestelmämuutosten määrittelyyn ja testaukseen ovat osallistuneet laajasti Arekin, Eläketurvakeskuksen ja työeläkevakuuttajien edustajat.
Lue lisää aiheesta Eläketurvakeskuksen julkaisemasta uutisesta.
9.10.2020
Haku on päättynyt.
Haemme Arekiin järjestelmäpäällikköä, ensisijaisesti eläkepalveluiden asiantuntijaksi sekä kokenutta projektipäällikköä. Jos sinua kiinnostaa yhteiskunnallisesti tärkeä ala ja haluat olla mukana varmistamassa, että yhteiset työeläkealan järjestelmät toimivat, lue lisää avoimista työpaikoistamme.
Löydät tarkemmat kuvaukset paikoista "Töihin meille" -osiosta. Mikäli koet jommankumman tehtävän omaksesi, lähetä hakemuksesi viimeistään 10.11.2020 mennessä.
11.9.2020
EU-maat ovat siirtymässä sähköiseen tiedonvaihtoon maasta toiseen liikkuvien henkilöiden sosiaaliturvatietojen käsittelyssä. EESSI (Electronic Exchange of Social Security Information) on sähköinen tietojenvaihtojärjestelmä sosiaaliturvalaitosten käyttöön.
Arek Oy on ollut mukana tiiviissä yhteistyössä työeläkealan asiantuntijatyössä. Arek on toteuttanut kaikille yhteiset EESSI-toiminnallisuudet työeläkealan yhteisiin järjestelmiin. EU:n laajuinen sähköinen sosiaaliturvatietojen välittäminen on käynnistynyt nyt työeläkealalla, kun ensimmäisenä käyttäjänä aloitti Eläketurvakeskus 7.9.2020. Lue lisää aiheesta ETK:n julkaisemasta uutisesta.
20.8.2020
Arek ja Capgemini ovat allekirjoittaneet kesäkuussa sopimuksen tietojärjestelmien kehitys- ja ylläpitopalveluista. Sopimuksen mukaan Capgemini toimittaa mainittuja palveluita Arekille vuoden 2022 loppuun asti. Capgemini on toiminut Arekin IT-kumppanina vuodesta 2012 lähtien.
27.3.2020
Arekin hallitukselle on valittu puheenjohtaja sekä varapuheenjohtaja 24.4.2020 pidetyssä hallituksen kokouksessa. Puheenjohtajana toimii Eläketurvakeskuksen toimitusjohtaja Mikko Kautto ja varapuheenjohtaja on Ilmarisen varatoimitusjohtaja Sini Kivihuhta.
24.3.2020
Arekin yhtiökokous pidettiin 23.3.2020. Kokouksessa valittiin hallitus seuraavalle kaudelle ja vahvistettiin vuoden 2019 tilinpäätös. Liikevaihtomme oli 35,5 miljoonaa euroa viime vuonna.
Hallituksen varsinaisista jäsenistä kaikki jatkoivat edelliseltä kaudelta, samoin varajäsenistä kuusi. Kimmo Karppinen Merimieseläkekassasta siirtyi varajäsenestä varsinaiseksi jäseneksi. Carl Pettersson Veritas Eläkevakuutuksesta siirtyi puolestaan varsinaisesta jäsenestä varajäseneksi. Uutena hallituksen varajäsenenä mukaan tuli
Anders
Dahlqvist Veritas Eläkevakuutuksesta.
Katso tarkemmat tiedot hallituksen jäsenistä "tietoa Arekista" -osiosta.
14.2.2020
Arek uudisti hiljattain yhteistyössä Goforen ja eläkevakuutusyhtiöiden kanssa Käpy-projektin turvin merkittävän, aiemmin konesalipohjaisen, koneellisen ohjauksen taustajärjestelmän, jolla eläkevakuutusyhtiöt ja eläkevakuutusyhtiöiden loppuasiakkaat voivat selvittää ohjelmallisesti yksityishenkilöiden eläkettä hoitavan organisaation jatkotoimenpiteitä varten.Arek muuttaa Kalasataman kampukseen ensi vuonna. Kalasataman Kampus on keskinäisen työeläkevakuutusyhtiön Varman omistama ja siellä toimii myös Keskon pääkonttori. Kampuksella on BREEAM-ympäristösertifikaatti.
Toimitiloihin muuttaa myös Eläketurvakeskus, jonka kanssa Arek on nykyisinkin ollut samassa rakennuksessa. Muutto tapahtuu alkuvuodesta. Uusien modernien tilojen myötä Arek haluaa panostaa työtilojen monimuotoisuuteen ja nykyaikaisuuteen.
6.2.2020
Paikka on täytetty.
Haemme Arekin
tuotannonhoitoon tiiminvetäjää kuuden rautaisen ammattilaisen joukolle. Hakuaikaa on 29.2. asti, mutta täytämme paikan heti sopivan henkilön löytyessä. Toimimme työeläkevakuuttamisen sydämessä ja tulevalla tiiminvetäjällä on tärkeä tehtävä palveluidemme ylläpitämisessä.
17.1.2020
Arekin ylimääräinen yhtiökokous pidettiin 17.1. Kokouksessa valittiin Tiia Almi Kevasta Pertti Männistön varajäseneksi hallitukseen aiemman varajäsenen Anne Ruuskasen tilalle.
18.11.2019
Haku on päättynyt.
Haemme kahta järjestelmäpäällikköä Laskentapalvelujärjestelmän ja Ansaintajärjestelmän asiantuntijoiksi. Jos sinua kiinnostaa yhteiskunnallisesti tärkeä ala ja ymmärrät järjestelmäkehityksen tärkeimmät asiat, lue lisää ja hae paikkaa. Hakuaikaa on 8.12. asti, mutta täytämme paikat heti sopivien henkilöiden löydyttyä.
2.9.2019
Haku on päättynyt.
Etsimme vakituiseen työsuhteeseen projektipäällikköä.
Projektipäällikkönä pääset työskentelemään järjestelmien ylläpito- ja kehitysprojekteissa ja johdat projektiryhmää. Arekin järjestelmät myös varmistavat, että asiakkaamme eli työeläketoimijat voivat palvella omia asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla. Projektipäällikkönä sinulla on tärkeä rooli tässä työssä.
Hae paikkaa 16.9. mennessä.
6.6.2019
Arekin ylimääräinen yhtiökokous pidettiin 31.5.2019. Kokouksessa valittiin hallituksen varsinaisiksi jäseniksi Eläketurvakeskuksesta Mikko Kautto eronneen Jukka Rantalan tilalle ja Veritaksesta Carl Pettersson eronneen Stefan Strandbergin tilalle. Carl Petterssonin varajäseneksi valittiin Veritaksesta Tarja Lahtinen. Hallituksen uusi puheenjohtaja valitaan elokuussa.
28.3.2019
Arekin hallituksen puheenjohtajaksi on valittu Eläketurvakeskuksen toimitusjohtaja Jukka Rantala. Varapuheenjohtajaksi valittiin johtaja Pekka Pajamo Varmasta. Valinnat tehtiin hallituksen kokouksessa 27. maaliskuuta.
20.3.2019
Arekin yhtiökokouksessa valittiin 18.3. Arekin hallitus seuraavalle kaudelle. Hallituksen varsinaisista jäsenistä kuusi jatkoi edelliseltä kaudelta ja yksi uusi jäsen tuli mukaan. Varajäseniä on myös seitsemän, joista kuusi toimi myös edellisellä kaudella. Löydät "tietoa Arekista" -osiosta listauksen hallituksen jäsenistä.
Puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja valitaan hallitukselle huhtikuussa.14.2.2019
Haku on päättynyt.
Etsimme
Arekiin vakituiseen työsuhteeseen järjestelmäpäällikköä. Haemme osaajaa Ote- ja laskentajärjestelmien alueelle. Kiinnostaako
sinua yhteiskunnallisesti tärkeä ala sekä jatkuva kehittäminen ja uudistuminen?
Tule silloin työeläkejärjestelmien pariin!
Haku on auki 1.3.2019 asti.
8.1.2019
Arek Oy perusti uuden arvonlisävelvollisen tytäryhtiön Arek Palvelut Oy:n, joka rekisteröitiin kaupparekisteriin 20.12.2018. Arek Palvelut Oy toteuttaa KuntoutuNET-verkkopalvelun ja vastaa siihen liittyvien asiakasyhteistyöryhmien toiminnasta. KuntoutuNET -verkkopalvelu on yhteydenpito- ja työväline palveluverkostoon kuuluville kuntoutuspalveluiden tilaajille ja tuottajille.
13.12.2018
Arek osallistui tänäkin vuonna
Trust Index © -henkilöstökyselyyn. Kyselyssä mitataan, kuinka hyvin työpaikan yrityskulttuuri perustuu luottamukseen ja sen tuloksista on mahdollista saada Great Place to Work® -sertifikaatti.
Sertifikaatti kertoo, että työntekijät kokevat meidät hyvänä työpaikkana.
Arekissa olemme saaneet sertifikaatin kaksi kertaa aiemmin, vuosina 2017 ja 2018.
Löydät Arekin diplomin 2019 sertifikaatista täältä.
26.9.2018
Haku on päättynyt.
Olisitko sinä uusi areklainen?
Talouspäällikkönä olet tärkeä osa kolmen hengen taloustiimiä. Vastaat yrityksen sisäisestä laskennasta, joka pitää sisällään hinnoittelua, kustannuslaskentaa, raportointia, budjetin kokoamista sekä sisäisen laskennan kehittämistä. Sinulla on ymmärrystä myös ulkoisesta laskennasta. Pääset osaksi arvostettua yritystä, jossa työntekijät viihtyvät.
26.9.2018
Arekin yhtiökokous valitsi 21.9.2018 Ilmarisen Tiina Nurmen Arekin hallituksen varajäseneksi eronneen Stefan Björkmanin tilalle.
7.6.2018
Arekin uutena asiakkuusjohtajana on aloittanut 5.6. Pia Westerling. Pian vastuulla ovat Arekissa asiakasyhteistyö ja viestintä. Hänen tiimissä työskentelevät asiakkuuspäällikkö Arja-Liisa Linnakangas ja viestintäpäällikkö Riikka Vepsäläinen. Pia tulee asiakkuusjohtajana olemaan myös osa Arekin johtoryhmää. Muut johtoryhmän jäsenet ovat toimitusjohtaja Matti Ylilammi, teknologiajohtaja Satu Koskinen ja talousjohtaja Harri Koponen.
Pia Westerlingilla on yli 20 vuoden ajalta kokemusta asiakasrajapinnan hoidosta, useista erilaisista projekteista, liiketoiminnan kehittämisestä, viestinnästä ja johtamisesta.
Toivotamme Pian lämpimästi tervetulleeksi Arekiin!
16.5.2018
Haku on päättynyt.
Haemme Arekiin nyt tietojärjestelmien infrapalveluiden palvelupäällikköä. Katso alta rekryvideo, josta selviää lisää meistä ja työstä. Hae paikkaa 30.5. mennessä ja lähetä hakemuksesi osoitteeseen rekry@arek.fi.
26.4.2018
Arekin hallituksen kokouksessa 24.4. valittiin hallituksen puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Jukka Rantala Eläketurvakeskuksesta ja varapuheenjohtajaksi nimitettiin Pertti Männistö Kevasta.
Kaikki hallituksen jäsenet löydät "Tietoa Arekista" osiosta.
10.4.2018
Sogeti ja Arek allekirjoittivat alkuvuodesta kolmevuotisen sopimuksen tietojärjestelmien testauspalveluiden toimittamisesta. Arek painotti kilpailutuksessa testauspalveluiden kehittämistä sekä teknisten innovaatioiden tehokasta hyödyntämistä testauksessa.
Lue lisää alla olevasta linkistä Sogetin tiedotteesta.
27.3.2018
Arekin hallituksen jäsenet valittiin yhtiökokouksessa maaliskuussa.
Hallitukseen kuuluu seitsemän varsinaista jäsentä ja heidän varajäsenensä. Arekin hallituksen puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja valitaan huhtikuun aikana.
Haku on päättynyt.
Etsimme asiakkuusjohtajaa vastaamaan asiakastyytyväisyydestä ja asiakassuhteiden kehittymisestä. Vastaat siitä, että Arek Oy:llä on paras mahdollinen tieto asiakkaiden tarpeista nyt ja tulevaisuudessa.
Lue lisää ja hae tehtävää 23.3.2018 mennessä tämän linkin kautta. Liitä sähköiseen lomakkeeseen mukaan CV, hakemus ja palkkatoiveesi.
Arekille on myönnetty toistamiseen Great Place to Work® -sertifikaatti. Sertifikaatti on voimassa aina vuoden kerrallaan.
Sertifikaatti perustuu Trust Index © -henkilöstökyselyn tuloksiin. Kyselyssä mitataan luottamuksen, ylpeyden ja yhteishengen toteutumista työntekijöiden keskuudessa.
Great Place to Work -sertifikaatti myönnetään yritykselle, jonka vähintään 7/10 työntekijästä kokee hyväksi työpaikaksi.
Vuoden 2018 sertifikaatin lisäksi Arek on ansainnut tunnustuksen myös vuonna 2017. Arek on osallistunut Great Place to Work -kilpailuun vuodesta 2015 lähtien.
Löydät Arekin diplomin täältä.
"Arekissa menestyksekkäiden työurien takana on yksinkertainen resepti: Yhdessä tekemisen meininki yhdistettynä monipuolisiin työtehtäviin sekä jatkuvaan uuden oppimiseen. Paremmaksi asiantuntijaksi kehittyy, eikä Arekissa nähdä sitä päivää, jolloin joku toteaisi jo osaavansa kaiken."
Lue Jobillan julkaisema artikkeli, jossa Aila ja Kaisa kertovat Arekissa työskentelemisestä.
Arekin hallituksen puheenjohtajaksi on vuodelle 2017 valittu Jukka Rantala Eläketurvakeskuksesta. Varapuheenjohtajana toimii Sini Kivihuhta Ilmarisesta.
Arekin hallitukseen kuuluu seitsemän varsinaista jäsentä ja heidän varajäsenensä. Varsinainen yhtiökokous valitsee hallituksen jäsenet vuosittain.
Voit lukea lisää Arekin hallituksesta "Tietoa Arekista" -osiosta.
Haku on päättynyt.
Etsimme vakituiseen työsuhteeseen liiketoiminta-arkkitehtiä. Liiketoiminta-arkkitehdin tehtävänkuvaan kuuluu muun muassa suunnitella asiakkaiden liiketoimintaa palvelevia järjestelmäpalveluja, hallita Arekin tuottamaa järjestelmäpalveluiden palvelukokonaisuutta ylätasolla sekä hallita palveluiden riippuvuuksia. Lue lisää avoimesta paikasta ja hae paikkaa 21.5. mennessä!
Olemme iloisia voidessamme kertoa, että olemme saaneet Great Place to Work -sertifikaatin! Great Place to Work® -sertifikaatti myönnetään organisaatioille, joissa vähintään 7/10 työntekijöistä kokee, että yritys on hyvä työpaikka. Kyselyssä mitataan luottamuksen, ylpeyden ja yhteishengen toteutumista työntekijöiden keskuudessa. Löydät Arekin diplomin täältä.
Haku on päättynyt.
Haluatko työskentelemään työeläkealan sydämeen huippujengin kanssa? Etsimme palvelupäällikköä Arekiin, lue lisää työpaikkaosiosta ja hae meille töihin!
Start-up pöhinää ja talouslegendoja! Arekin toimitusjohtaja Matti Ylilammi esittelee uusimmassa työeläkelehdessä suosikkikirjansa ja kertoo mitkä kirjat löytyvät tällä hetkellä lukulistalta.
http://tyoelakelehti.fi/digilehti/012017/kirja-kol...
Arek valitsi Tiedon infrastruktuuripalvelujensa uudeksi toimittajaksi. Uusi sopimus on kuusivuotinen ja sen myötä Tieto kehittää jatkossa myös Arekin käyttöpalveluita.
Tiedon julkaisemasta tiedote:
Työeläkepäivä pidettiin 15.11.2016 Helsingin Messukeskuksessa. Teemana päivässä oli "Muutokseen yhdessä". Myös Arek oli mukana tänä vuonna
Arekin toimitusjohtaja Matti Ylilammi esitteli Tulevisiota, työeläkealan yhteiseen tavoitetilaan tähtäävää hanketta. Visio, tule - tulevisio! otsikolla pidetty esitys vastasi muun muassa seuraaviin kysymyksiin: Onko työeläkealan tietojärjestelmillä jokin yhteinen tavoitetila? Millainen se on ja miten siihen päästään? Osiossa paneuduttiin myös eläkesaldoon ja kuultiin, kuka kumma on Väinö.
Työeläkepäivän materiaalit löytyvät Eläketurvakeskuksen sivuilta:
http://www.etk.fi/tyoelakepalvelut/koulutus/tyoela...